top of page
Process
01
02
03
04
05

Philosopy

​"본질에서 감성을"

디자인은 이제 외형의 아름다움 추구를 넘어서 더 많은 것을 요구하고 있습니다. 

기존의 디자인으로는 생존하기 힘든 상황에서 우리는 화려한 스토리로 무장을 하고

새로운 재질과 패턴으로 화장을 하고 현란한 그래픽으로 포장을 합니다.

그것도 부족하여 더욱 자극적인 조형과 기능으로 현혹하게 됩니다.

​그럼에도 불구하고 여전히 부족함이 느껴집니다.

그래서 우리는 기본에서 시작합니다.

모든 디자인 요소들을 하나씩 드러내어 본질을 찾아내고

사용성을 재분석하고 요소들을 새롭게 배열함으로써 

차별화된 디자인을 발견하게 됩니다.

​"본질에서 감성을" 찾아나가는 과정이 우리가 추구하는 디자인입니다.​

​"Emotion from Essence"

Nowadays design demands far more than simple beauty.

Design is often masked with new materials and patterns, and glaring graphics.

It is embellished with over-stimulating structure and functions as well as outlandish stories.

 

Even so, it is not enough.

This is why we go back to basics.

We reveal every design element and rediscover the essence.

We create a unique and innovative design by re-analyzing usability and aligning design elements. 

We value and pursue design that enables discovery of “emotion from essence”.

Our Design Process

Understanding & Sympathy

Discovering & Ideation

Prototyping & Evaluation

Research & Analysis

Development & Visualization

Production

고객과의 Meeting과 Communication을 통해 고객의 Business에 대해 이해를 하고 고객의 목표에 대해 공감을 해나가는 과정입니다. 작은 조각의 정보도 창의적인 디자인을 위한 단서가 될 수 있기에 친밀하면서도 진지한 Communication Skill은 매우 중요합니다.​ 그래서 우리는 항상 열린 마음으로 고객에게 다가가 고객의 사소한 의견도 매우 중요하게 듣습니다.

We value our clients and their work. This first step is to understand our client's business and goals through open and reciprocal meetings and communications.

A small piece of information can be an important clue to a creative design. We listen carefully to every voice of our clients with an open and honest mind

rawpixel-668346-unsplash.jpg

02. Research & Analysis

IMG_3427_편집본.jpg

제품의 사용성 및 경쟁사 제품 분석 그리고 시장 상황과 유사 제품 등을 Research하고 분석합니다. 또한 고객의 제조 능력 및 제품의 Cost 분석을 통해 최적의 디자인을 예측합니다.  

이 중에서도 사용성 분석과 생산 분석은 가장 중요한 과정입니다. 직접 제품을 사용해보거나 또는 체험함으로써 제품의 장,단점 및 문제점을 파악할 수 있으며 제품을 분해하고 조립해봄으로써 각각의 부품과 생산 공정에 대한 이해를 통해 새로운 Form Factor 를 제시할 수 있습니다.

We research and analyze everything about the product, including product usability, competitions, and market status. We also analyze the client's manufacturing capability and the product cost to identify the optimal design.

Analysis of product usability and manufacturing capability is a key to product design. We personally try the product to identify pros and cons. Dissembling and re-assembling the product also helps understand the production process and offer a new Form Factor.

03. Discovering & Ideation

분석단계를 통해 수집된 자료를 바탕으로 Design Direction 및 Concept을 설정하고 창의적인 아이디어를 제시하는 과정입니다.

이 과정에서는 Form, CMF(Color, Material, Finishing), Usability 측면을 고려하여 제품을 차별화 할 수 있는 다양한 방안들을 제시합니다.

Form은 분석된 제품의 구조와 생산성을 바탕으로 차별화된 Form Factor 및 형태를 제시하고 CMF는 제품 외관의 Color 와 Material 또는 Pattern 등을 이용하여 제품의 심미성을  증대시킬 수 있는 방안을  Usability는 차별화된 사용성 및 기능을 제시함으로써 혁신적이고 창의적인 시안을 만들어내게 됩니다.

Based on the detailed information collected, we set a Design Direction and Concept and brainstorm creative ideas. With the understanding of the product's Form, CMF, and Usability, we propose innovative and unique solutions.

Form offers an unique Form Factor and shape based on the analysis of the product structure and productivity. CMF provides a solution to increase product's aesthetics using color, material, or pattern. And Usability presents a creative plan with a new product usability and functionality.

IMG_41491.jpg

04. Development & Visualization

KakaoTalk_20181130_104559053.jpg

선정된 시안을 발전시켜 3D Modeling과 Rendering Tool을 이용하여 구체적으로 시각화하는 과정입니다. 또한 Soft Foam을 활용한 Dummy Mockup 제작을 통해 제품의 실제 비례감과 사용성, 구조 등을 검토하여 최종 디자인을 검증해 나갑니다.

제품 외관의 형태 뿐만 아니라 양산을 위한 기본적인 구조 및 생산방법 등을 고려하여 디자인을 완성해 나가며 이 과정에서 Engineer와 Communication을 통해 양산 가능여부를 예측하고 문제 해결을 위한 Solution을 제시하기도 합니다.

During this stage, a select plan becomes visualized using 3D Modeling and Rendering Tool. A Dummy Mockup using Soft Foam is also developed to test the actual ratio, structure, and usability of the product. We then determine the final design.

We design the product keeping in mind not only the product exterior also its basic structure and a method for mass production. We also collaborate with an engineer for the feasibility of mass production and suggest a solution.

05. Prototyping & Evaluation

최종 디자인은 3D 프린터나 Mockup 전문 업체를 통해 시제품 제작이 이루어지게 됩니다.

시제품은 고객과 협의를 통해 Design Mockup 또는 Working Mockup 등의 형태로 제작되며 Mockup이 완료될 때 까지 디자이너가 참여하여 시제품 Quality를 책임지게 됩니다.

또한 시제품 제작을 통해 개발된  Color 및 재질에 대한 시안을 고객에게 제출하여 양산 시 활용하실 수 있도록 해드립니다. 완성된 시제품은 소비자 반응 조사, 사용성 테스트, 양산성 검증, 인증 테스트 등으로 활용될 수 있습니다.

The final design is developed into a prototype using a 3D printer or through a Mockup specialized company. The prototype is produced in either a design mockup or working mockup in consultation with the client. The designer team participates in every step of this process to ensure the quality of the prototype.

A draft plan for color and material used during the prototyping process is available to the client so they could use in their mass production. The final prototype can be used for a number of purposes such as surveying consumers on the product, testing product usability and mass productivity, and testing for certification.

3D 프린터

06. Production

junction-box-3482687.jpg

제품 양산이 결정되면 기구설계, 회로, 금형, 사출, 조립, 포장 등 신뢰할 수 있는 협력 업체를 소개해 드리고 최종 양산 시점까지 지속적으로 디자이너가 참여하여 제품 Quality를 관리하게 됩니다. 또한 제품 찰영, 사용설명서, 카탈로그 및 홍보 자료 제작 등의 작업이 진행될 수 있습니다.

When the final mass production is determined, we link the client with reliable partner companies for design, circuit, mold, injection, assembly, and packaging. Our designer continue to engage and participate in the process until the final production to ensure the product quality. Other services can also be provided such as photographing of the product, developing a product manual and catalog, and developing a marketing material.

06
bottom of page